Notice (fr) : |
L’ambiance sombre de Bajanoom (séparation, en arménien) reflète l’état d’esprit du compositeur face aux mouvements nationalistes, de Montréal (Québec) à Erevan (Arménie), qui refont surface après plusieurs années de frustation et de déception. Les sons de gong, échantillonnés à la résidence de Lou Harrison, sont combinés aux sons de scie, moulin à café, de guitare et d’instruments à cordes. Tous ces sons ont été traités au Synclavier dans le studio d’Henry Kaiser, avec sa collaboration, à Oakland (Californie, ÉU) en juillet 1990. |
Notice (en) : |
The somber mood of Bajanoom (separation, in Armenian) is a mirror of the composer’s own mood in light of the many nationalist movements, from Montréal (Québec) to Yerevan (Armenia), which have surfaced recently after many years of frustration and bitterness. Gong sounds sampled at the home of Lou Harrison are combined with the sounds of a musical saw, coffee grinder, guitar, and strings, all manipulated with the Synclavier instrument at the studio of Henry Kaiser, and with his assistance in Oakland (California, USA) in July, 1990. |